Indieplace uudisti brändinsä yhdessä vaikuttajien kanssa

Vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimisto Indieplace päivitti brändi-ilmeensä kuvastamaan monikanavaista ja strategista toimintatapaansa.

Vaikuttajamarkkinointi alana kasvaa vuosi vuodelta ja sen ennustetaan kasvavan entisestään vuonna 2021. Koronavuoden vauhdittaman kasvun lisäksi vaikuttajamarkkinoinnin vastuu on noussut alan megatrendiksi. Oli kyse sitten stereotypioiden luomisesta tai ylläpitämisestä, ennakkoluulojen läpi suodatetusta tiedosta tai itsetuntopaineista, vaikuttajilla on saumaa luoda muutosta.

Vanessa Weckstöm, Indieplace

Uusi slogan, Aidosti vaikuttava, kuvaa yrityksen arvoja ja toimintatapoja. ”Aitous on läsnä joka päivä kaikessa, mitä teemme. Haluamme luoda somesta aidomman paikan ja vaikuttajamarkkinoinnista alan, joka liikuttaa ihmisiä ja muovaa somekulttuuria”, kertoo Indieplacen brändityöstä vastannut Content Manager Vanessa Weckström.

Indieplace halusi ilmeen, joka kuvastaa yli 1000 yhteistyövaikuttajan monikanavaista verkostoaan. Siksi visuaalisen ilmeen suunnittelutyöhön osallistettiin mukaan vaikuttajia heti ensimetreillä. Visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastasi Gut Studio.

Lähdimme luomaan vahvaa ja raikasta ilmettä, joka puhuttelee sekä bisnespäättäjiä että vaikuttajia. Keräsimme vaikuttajien taustahaastatteluista ymmärrystä siihen, millaisia asioita he visuaalisesti arvostavat, esimerkiksi typografiaan ja väreihin liittyen. Uudistetun ilmeen alle sopii vaikuttajamarkkinoinnin koko kirjo”, kertoo Gut Studion Head of Design Leena Oravainio.

Indieplace on Marketing Finlandin tuore jäsen, kuten myös kolme muuta vaikuttajayhteisöä: Asennemedia, Hypement Oy ja PING Helsinki Oy

.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

20 − fifteen =