Kaiku -audiomainonnan kilpailun voittajat julkistettiin 13.3. KaikuGaalassa.

Kaiku-kilpailun Grand Prixin voitti Nollalinjan, TBWAn ja Huminan ”Silent Night, violent night”. Valokuvaaja: Juho Kuva

Nollalinjan Silent night, violent night voitti paitsi yhteiskunnallinen-kategorian se pokkasi myös Grand Prix -palkinnon. Vuoden mainostajan on OP Ryhmä.

Vuoden 2023 Kaiku-kilpailun ehdokasmäärä kasvoi edellisvuosista. Nyt kisan yhdeksään kategoriaan ilmoitettiin yhteensä 159 audiomainosta, joista ammattilaisraati valitsi vuoden voittajat.

Kaikun Grand Prix -palkinto myönnettiin tänä vuonna Yhteiskunnallinen-kategorian voittajalle, Nollalinjan Silent night, violent night -mainokselle, jonka idea oli tuomariston mukaan poikkeuksellinen.

”Kilpailun Grand Prix’ksi valittu työ nousi kaikilla mittareilla katsottuna voittajaksi: niin idealtaan, käsikirjoitukseltaan kuin tuotannoltaan. Voittajatyössä ei hurskastella yhteiskunnallisella aiheella vaan spotti hätkähdyttää, puhuttelee ja herättää tunteita. Vahva äänimaailma ja laadukas käsikirjoitus tukevat viestiä. Mainos on vaikuttava draamankaareltaan ja rytmitykseltään, ja samaan aikaan hieno esimerkki siitä, kuinka mieleenpainuvan tunnereaktion kuulijalle voi saada audion keinoin. Voittajassa on jotakin ennenkuulumatonta, se pysäyttää ja tekee suuren vaikutuksen.”, Kaikun tuomaristo totesi perusteluissaan.

Kaiku-audiokilpailun voittajat:

Audiokonsepti:
En. Tuun. (Puuilo-myymäläketju) – Puuilo Oyj / Filmo Oy / GroupM Finland Oy
Mainosmusiikki:
Todella HK (HK) – HKScan / SEK / Volume Productions Helsinki Oy / Dagmar
Paikallinen:
Aidosti Merellinen (Virpiniemi Golf) – Virpiniemi Golf Oy / Miracle Sound Oulu Oy
Palvelut:
Supla Soittelijat (Supla) – Nelonen Media Oy / 358 / Sanoma Media Finland Oy
Teho:
Black Week (Vapaa-ajan ja urheilun vaatteet sekä välineet) – Budget Sport / Heku-ryhmä / Toast Post Production Oy / Dentsu
Tuotteet:
Puuilo (Puuilo Oyj myymäläketjun tuotteet) – Puuilo Oyj / Filmo Oy / GroupM Finland Oy
Yhteiskunnallinen:
Silent night, violent night (Nollalinjan auttava puhelin) – TBWA\Helsinki / Elokuvaääniyhtiö Humina
Yrityskuva:
Hetki Särkisalon saaristossa (Saaren Taika -brändi) – Saaren Taika / Bauer Media Oy
Yritysvastuu:
514 kiloa (ruokahävikin vähentäminen) – Fiksuruoka / Fiksuruoka-inhouse / Miracle Sound Oy
Vuoden korvamato:
Todella HK (HK) – HKScan / SEK / Volume Productions Helsinki Oy / Dagmar
Vuoden ääninäyttelijä: Ushma Olava
Vuoden radiomainostaja: OP Ryhmä
Vuoden mediatoimisto: Virta UM
Vuoden mainostoimisto: Folk Finland
Vuoden tuotantoyhtiö: Miracle Sound

Grand Prix: Silent night, violent night (Nollalinjan auttava puhelin) – TBWA\Helsinki / Elokuvaääniyhtiö Humina

Kaiku-kilpailun Grand Prixin voitti Nollalinjan, TBWAn ja Huminan ”Silent Night, violent night”. Valokuvaaja Juho Kuva

 

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

thirteen + 2 =