Kansainväliset brändit panostavat omiin mainostiimeihinsä

Kehitys on ollut nopeaa – kolme neljästä in-house-tiimistä on perustettu viimeisen viiden vuoden aikana.

WFA ja The Observatory International tutkivat yritysten sisäisten luovien tiimien asemaa suurissa kansainvälisissä organisaatioissa. Termi in-housing kattaa selvityksen mukaan laajan kirjon erilaisia ratkaisuja yritysten markkinointitoimintojen organisoinnissa.

Vastaajista 95 prosenttia ostaa luovia palveluita myös ulkopuolisilta toimistoilta. Keskimääräinen in-house -työn osuus on 37 %. Tutkimuksen mukaan etenkin digitaalisen sisällön tuottaminen yritysten sisällä on lisääntynyt nopeasti.

Peräti 82 % vastaajista on tyytyväisiä omien tiimiensä toimintaan. Vastaajat kertovat laadun ja kustannustehokkuuden parantumisesta ja prosessien nopeutumisesta.

Keskeisiä haasteita ovat työn organisointi, projektien priorisointi ja osaamisen kehittäminen. Hyvien osaajien rekrytointia ei koeta merkittäväksi haasteeksi.

Lue lisää täällä.

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

four × four =