Mainonnan eettisen neuvoston uusimmat lausunnot

Mainonnan eettisen neuvoston tuoreet lausunnot:

3M Company (3M-tuotemerkki) | Turvallisuus, LinkedIn, MEN 23/2021

Ikkunan turvakalvoa markkinoitiin valokuvalla, jossa oli rikkonainen lasi. Mainonnan eettinen neuvosto totesi, että kuva havainnollistaa mainostettavaa tuotetta. Mainos oli asianmukainen ottaen huomioon markkinoitavan tuotteen luonne ja käyttötarkoitus.

VAPAUTTAVA: Markkinointi ei ollut hyvän tavan vastaista. Lue lisää


GrowFit Oy | Julkaisu ei ollut markkinointia, MEN 24/2021

Instagram-sovelluksessa julkaistu kuva ei esitetyn selvityksen perusteella ollut markkinointia. Lausuntopyyntö jätettiin käsittelemättä. Lue lisää


Sanoma Media Finland Oy | Syrjintä, MEN 25/2021

Mediayhtiön mainoskampanjassa esiintyvä tuleva kuningas oli homoseksuaali. Mainonnan eettinen neuvosto totesi, että markkinointi oli toteutettu seksuaalivähemmistöjä kunnioittavaan sävyyn.

VAPAUTTAVA: Markkinointi ei ollut hyvän tavan vastaista. Lue lisää


Sanoma Media Finland Oy | Henkilön kuvan käyttö markkinoinnissa, MEN 26/2021

Fiktiivisen Keihäsmatkat-draamasarjan markkinoinnissa oli käytetty roolihahmon kuvaa sellaisenaan.

VAPAUTTAVA: Markkinointi ei ollut hyvän tavan vastaista. Lue lisää


Mainonnan eettinen neuvosto (MEN) antaa lausuntoja markkinoinnin hyvän tavan mukaisuudesta. Mainos voi olla hyvän tavan vastainen, jos se on esimerkiksi syrjivä tai lapsille sopimaton. Neuvosto soveltaa Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) markkinointisääntöjä ja neuvoston hyvää markkinointitapaa koskevia periaatteita.

Yritys voi pyytää neuvostolta ennakkolausuntoa suunnitteilla olevan markkinoinnin hyvän tavan mukaisuudesta. Ennakkolausuntopyyntö käsitellään mahdollisimman nopeasti. Lue lisää

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *