Merge Mansion otti omansa. Toinen Grand Prix illan yllätysykköselle

Digitaalisille palveluille ja digitaalisuutta hyödyntäville markkinointiviestinnän töille tarkoitetun Grand One -kilpailun palkinnot on jaettu.

Paikalla Kattilahallissa oli yli 500 gaalavierasta. Kilpailussa palkittiin töitä yhdeksässätoista kategoriassa, lisäksi valittiin Vuoden yritys ja kaksi Grand Prix -voittajaa. Vuoden yritys on Hellon.

Grand Prix ennakkosuosikille ja yllättäjälle 

Kilpailussa jaettiin kaksi Grand Prix -palkintoa: yksi kampanjoille ja yksi palveluille. 

Kampanjapuolen Grand Prix’n nappasi Reaktorin suomalaiselle pelifirma Metacorelle suunnittelema Unlocking Merge Mansion -kampanja. Hittimobiilipeliä mainostava kampanja on palkittu myös kansainvälisissa mittelöissä, muun muassa Eurobestissa ja Cliossa. 

”Suomalaisen luovan työn voimannäyte”, perusteli voittajan valinnut päätuomari Kalle Wallin. Wallin on NORD DDB:n luova johtaja. 

”Kampanja osoitti, kuinka koto-Suomessa osataan hyödyntää maailmanluokan resurssit jopa paremmin kuin rapakon takana. Työ jätti tuomariston monttu auki ihmettelemään”, hän jatkoi. 

Palvelupuolen Grand Prix’n nappasi Kallan & Co:n, Ionan ja Hellonin suunnittelema Attracting a new generation of knitters. Kyseessä on Novitan verkkopalvelu- ja -kauppauudistus. 

”Muotoilun taidonnäyte”, summasi voittajan valinnut päätuomari Pia Hannukainen. Hannukainen on Head of Design OP Ryhmässä. 

”Kohderyhmien perusteellinen ymmärtäminen toimi pohjana taidokkaalle suunnittelulle ja intuitiiviselle toteutukselle. Vaikka ei olisi koskaan neulonut, alkaa asia kiinnostaa, kun tutustuu voittajatyöhön”, jatkaa Hannukainen. 

Molemmat Grand Prix -voittajat pärjäsivät luonnollisesti erinomaisesti myös muuten. Novitan palvelu oli kilpailun kovin palkintorohmu – se voitti kaksi kategoriaa (Paras toteutus, Paras käyttökokemus) ja nappasi kolmesta kategoriasta kunniamaininnan. 

Merge Mansion ei jäänyt paljoa jälkeen. Työ voitti kaksi kategoriaa (Paras somekampanja, Paras verkkomainos) ja sai niiden lisäksi kaksi kunniamainintaa. 

Hienosti menestyivät myös Masterclass of Happiness ja Counterstrike of the Free Press -työt. 

Edellinen on SEKin Visit Finlandille suunnittelema kampanja. Työ nappasi kaksi kategoriavoittoa, toinen niistä tuli Paras kampanja -sarjassa, joka on kilpailun suosituin sarja. Voittojen lisäksi työ sai yhden kunniamaininnan. 

Counterstrike on Milttonin Helsingin Sanomille suunnittelema maailmallakin palkittu kampanja. Työ voitti Paras digitaalinen sisältömarkkinointi -kategorian sekä saalisti kaksi kunniamainintaa. 

Hellon vuoden yritys – Reaktor pärjäsi hyvin 

Vuoden yritys -kategorian on viime vuosina tupannut voittamaan mainostoimisto. Mutta ei tällä kertaa. Päätuomarien valitseman Vuoden yritys -tittelin voitti Hellon. 

Hellon oli mukana suunnittelemassa Novitan palkittua palvelu-uudistusta vastaten asiakasymmärrystyöstä. Yritys suunnitteli myös kaksi kunniamainintaa napanneen Sovellus, joka luo hengenpelastajia -työn SPR:lle. 

Palkintosateeseen tottuneiden huippumainostoimistojen saalis jäi tänä vuonna normaalia laihemmaksi. Parhaiten menestyi Bob the Robot, joka kuittasi Tilipäivä-kampanjalla yhden kategoriavoiton. Lisäksi toimisto saalisti neljä kunniamainintaa. TBWA\Helsinki voitti yhden kategorian sekä sai kaksi kunniamainintaa. 

Reaktor oli Merge Mansion lisäksi mukana Keskon Leveraging Finland’s most extensive grocery data -työn tuotantotiimissä. Työ voitti yhden kategorian. 

Kalle Wallin: erinomaisuus toteutuksissa 

Markkinointiviestintä-päätuomari Kalle Wallin oli tyytyväinen erityisesti toteutuksiin. 

”Kilpailun taso oli yleisesti ottaen mainio ja kärkisijoista kisattiin yllättävänkin laajalla rintamalla. Kilpailuun lähetetyt luovat ideat eivät välttämättä räjäyttäneet pankkia itsessään, joka johtikin siihen että töiden erinomaisuus korostui nimenomaan luovissa toteutuksissa ja vaikuttavissa kokonaisuuksissa”, Wallin toteaa. 

”Useammankin eri kampanjan kohdalla tehtyjen toimenpiteiden laajuus yllätti positiivisesti. Kun on hyvä konsepti käsissä, siitä tuleekin lypsää huolella. Oli ilahduttavaa nähdä tämän toteutuneen tämän vuoden töissä”, hän jatkaa. 

Kaikki voittajat löytyvät täältä. 

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

18 − 12 =