Merkitys – yrityksen arvokkain voimavara

Pian ilmestyvä kirja kertoo selkosuomeksi sen, mistä teemassa ”purpose driven company” on kysymys ja miten yrityksen oman merkityksen kirkastamisessa kannattaa edetä.

Pasi Saarisen ja Timo Suokon kirja Merkitys – yrityksen arvokkain voimavara (2020) antaa vääjäämätöntä tutkimustietoa meiltä ja maailmalta, avaa merkityksen elementit sekä tarjoaa käytännön työkaluja yritysten käyttöön.

Kilpailuetu muuttuneessa maailmassa syntyy asioista, jotka perinteistä ajattelua noudattaen eivät välttämättä liitykään esimerkiksi tuotteeseen, palveluun, hinnoitteluun tai markkinointiviestintään. Kuluttajat odottavat enemmän, ja niin tekee myös yritysten nykyinen ja tuleva henkilöstö. 

Lukuisissa tutkimuksissa Suomessa ja maailmalla on osoitettu, että merkityksellisyyteen panostava yritys menestyy kilpailijoitaan paremmin, ja sen henkilöstö on motivoituneempaa ja sitoutuneempaa. Yrityksestä tulee myös rekrytoinnin kannalta houkuttelevampi.

Kirja on myös voimakas manifesti yksilön ja inhimillisyyden tärkeydestä rajusti muuttuvassa maailmassa. Koronapandemia on entisestään vahvistanut yritysten tarvetta kirkastaa toimintaa ohjaavia tavoitteita. Kuten vuorineuvos Reijo Karhinen kirjan esipuheessa sanoo:

”Pasi Saarinen ja Timo Suokko ovat kirjoittaneet kirjan, joka on juuri nyt ajankohtaisempi kuin mitä he kirjoittamista aloittaessaan tuskin osasivat kuvitellakaan ja jonka neuvoja suosittelen myös noudattamaan.”

Kirja ilmestyy marraskuussa 2020 ja on tilattavissa ennakkoon Marketing Finlandin kirjakaupassa.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

seven − five =