Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot | 9/2025
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot käsittelevät mainontaa televisiossa, radiossa ja sosiaalisessa mediassa.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot käsittelevät mainontaa televisiossa, radiossa ja sosiaalisessa mediassa.
Ihmisäänellä äänituotantoa tekevä Rudi Rok on hiljattain valittu tuomariksi shots Awards EMEA -kilpailun "Use of Music & Sound Design" -kategoriaan. Marketing Finland onnittelee energistä Rudia! Julkaisemme sen kunniaksi printtilehden MRKTNG 1/2025 artikkelin äänibrändäyksestä.
Marketing Finland ja Screenforce Finland perustavat yhteistyössä uuden työryhmän, jonka tavoitteena on syventää osaamista liikkuvan kuvan hyödyntämisestä markkinoinnissa ja mainonnassa. Ryhmä keskustelee liikkuvan kuvan ja televisiomainonnan tulevaisuuteen ja tehokkuuteen liittyvistä teemoista.
Finnish Comms Awards on rikkonut aiemmat ennätyksensä ja osoittanut paikkansa Suomen johtavana viestintäalan kilpailuna. Vuoden 2025 kilpailuun jätettiin 173 työtä, kun vuotta aiemmin töiden määrä oli 87. Samalla myös osallistujien kirjo laajeni merkittävästi, töitä saapui lähes 30 eri toimistosta.
Kansainvälisen luovan alan suurtapahtuma Cannes Lions on vahvistanut ensi vuoden ajankohdakseen 22.–26. kesäkuuta 2026. Tulevana vuonna festivaali ei osu juhannusviikolle, vaan järjestetään sitä seuraavalla viikolla. Uutinen helpottaa monen suomalaisen juhannussuunnitelmia, mutta voi harmittaa niitä, jotka ovat jo varanneet majoituksensa aiempien vuosien rytmin mukaan.
SEK juhli 90-vuoden taivaltaan ja uranuurtajuuttaan Suomen mainostoimistokentässä. Yrityksellä on ollut iso vaikutus markkinoinnin alaan Suomessa. Se toi jo 1930-luvulla maahan kansainvälisiä toimintatapoja ja yhdisti ensimmäisten joukossa luovan suunnittelun ja strategisen markkinoinnin.
Kuluttajia motivoivien tekijöiden ymmärrys on tärkeää markkinoinnissa ja viestinnässä tuotteiden, palvelujen ja myös viestinnän kohdentamisessa. Mihin ryhmään sinä kuulut?
Tuore World Federation of Advertisersin (WFA) julkaisema Effective Influencer Marketing Report 2025 tarjoaa ainutlaatuisen läpileikkauksen vaikuttajamarkkinoinnin kehityksestä globaalilla tasolla. Raportti osoittaa, että vaikuttajamarkkinointi on kypsynyt taktisen kampanjatyökalun roolista strategiseksi markkinoinnin pilariksi.
Sherpan strategi Elina Bono vastaa kysymyksiin, joihin hän toistuvasti törmää kouluttaessaan ja puhuessaan generatiivisen tekoälyn käytöstä markkinoinnissa.