SOK:n Heini Hussam Mainonnan eettisen neuvoston jäseneksi

Mainonnan eettinen neuvosto (MEN) on elinkeinoelämän itsesäätelyelin, jonka tehtävänä on valvoa hyvän tavan mukaisen mainonnan toteuttamista Suomessa ja antaa lausuntoja siitä, onko markkinointi tai esimerkiksi yksittäinen mainos hyvän tavan mukainen. Marketing Finlandilla on neuvostossa yksi edustaja ja varajäsen. Valion Pekka Rantamoijasen jälkeen varsinaisena jäsenenä on syksyllä aloittanut SOK:n Marketing Strategist Heini Hussam. Varajäsenenä jatkaa Aktian Senior Compliance Officer Raija Tuokko.

”On tärkeää, että kuluttajan edusta huolehditaan myös mainonnan ja markkinoinnin kentässä. Kuluttajilta vaaditaan entistä parempaa medialukutaitoa entistä nuoremmalla iällä, suurelta osin sosiaalisen median nopean kehityksen vuoksi. Mainostajien ja mainoskanavien tulee kantaa vastuunsa markkinointiviestinnän läpinäkyvyyden suhteen. Neuvostossa mainostajan edustaja voi tuoda ruohonjuuritason näkemystä päätöksentekoon”, toteaa Heini Hussam.

Mainonnan eettinen neuvosto
Mainonnan eettisen neuvoston antamia lausuntoja

Yritys voi pyytää neuvostolta ennakkolausuntoa suunnitteilla olevan markkinoinnin hyvän tavan mukaisuudesta.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

nineteen − 8 =