WFA: Brändit eivät hyödynnä sosiaalisen vaikuttamisen mahdollisuuksia sponsoroinnissa

WFA

Brändien tulisi käyttää sponsorointia kestävän kehityksen ja tasa-arvon edistämiseen, kehottaa tuore WFA-raportti.

Brändit aliarvioivat myös sponsoroinnin vaikutusten seurannan tärkeyttä, kertoo WFA:n raportti Evolution of Sponsorship, joka on tehty yhteistyössä Lumencyn kanssa.

Puolet vastaajista (49 %) sanoo käyttävänsä sponsorointia kestävän kehityksen tai sosiaalisen tasa-arvon edistämiseen. Lisäksi 9 % ei tiedä, käytetäänkö sponsorointia lainkaan arvojen edistämiseen.

Raportin mukaan brändit menettävät tässä mahdollisuuden olla positiivinen voima yhteiskunnassa. Perinteisten kuluttajayhteyksien sirpaloituessa on entistä haastavampaa tavoittaa erityisesti nuorempia Z- ja Alpha-sukupolvia. Sponsorointi tarjoaa mahdollisuuden luoda tunneside yleisöön heidän kiinnostuksen kohteidensa kautta.

“Sponsorship offers brands a unique chance to connect with consumers while they’re doing what they like the most, perhaps watching a football game or going to a music festival. It’s a great opportunity for brands to pave the way for a better world, live up to their purpose, and lead positive change rebalancing inequalities.”

Laura Forcetti, Director of Global Marketing Sourcing at WFA.

Lue lisää ja lataa raportti

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

3 × five =