AdProfit 2019: ”Wonderland by Minna Parikka”

AdProfit-kilpailutöiden esittelyssä rosecavan lanseerauskampanja.

Tavoitteet

Hedon lanseerasi Suomen markkinoille toukokuussa 2019 uuden roseecavan Wonderland by Minna Parikka. Tuotetta oli alkuun saatavilla vain tilausvalikoimasta, joten kuluttajille oli tärkeää viestiä, että tuotteen saa vain tilaamalla. Kampanjan päätavoitteena oli tuotteen saaminen Alkon vakituiseen valikoimaan ja myymälöiden hyllyille. Myynnin kasvattaminen ja tunnettuuden lisääminen. 

Idea/insight

Kohderyhmässä korostuvat nuoret naiset, jotka ovat valmiita käyttämään ruokaan ja viiniin hieman keskimääräistä enemmän rahaa. Lanseerauksessa hyödynnettiin kohderyhmän kiinnostusta designiin, laatuun, muotiin, suomalaiseen suunnitteluun, brändeihin ja Minna Parikkaan sekä Parikan fanien innostusta uudesta tuotteesta. 

Toteutus

Tuotelanseerauksessa yhteistyössä Minna Parikan kanssa hyödynnettiin Minnan sosiaalisen median kanavia, tunnettuutta ja brändiä. Tämän lisäksi mainonnassa panostettiin Sanoman verkoston kautta monikanavaiseen kampanjaan. Toimenpiteinä olivat Viestintä & PR: Lehdistötiedote, lanseeraustapahtuma lehdistölle ja vaikuttajille. Sosiaalinen media: Facebook, Instagram. Mainonta: Me Naiset, Pinni-Lehti HS.fi ja IS.fi. Lisäksi kampanjasivulla wonderlandbyminnaparikka.com kerrottiin tuotteesta ja yhteistyöstä Minna Parikan kanssa. 

Tuloksia

Tuote saatiin Alkon valikoimaan 12 vuorokaudessa keskiarvon ollessa tässä kategoriassa 5,5 kuukautta, huomioitavaa on myös että vain n. 20 % uusista tuotteista saavuttaa vakiovalikoiman. Myyntimäärä ylitti reilusti Alkon rajan vakituiseen valikoimaan pääsemiseen. Tunnettuudessa saavutettiin toivottu kohderyhmä. Tällä hetkellä tuote on omassa kategoriassaan kakkosena, mikä on merkittävä saavutus tilausvalikoimasta lyhyessä ajassa ponnistaneelle tuotteelle. 

Asiakas: Hedon Oy
Toteutus: Heku-ryhmä

 

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *