Nordic YouTube Works Awards: Unisport kahmi voittoja

Unisportin voittajatiimi

Vuoden 2023 Nordic YouTube Works Awards -palkinnon voittajat on julkistettu. Unisport nappasi mm. kisan Grand Prix Award -palkinnon.

Pääpalkinnolla palkitaan tehokkain, luovin, innovatiivisin ja datavetoisin kampanja, joka on myös tuottanut todistettavia liiketoimintatuloksia. Unisport (kuvassa Unisportin tiimi) voitti myös Brands as Creator ja Masterful Media Planning -kategoriat.

”Neljästä miljoonasta tilaajasta ja yksittäisistä, jopa 35 miljoonaa näyttökertaa saavista sisällöistä koostuvan yhteisön rakentaminen on todella vaikuttavaa. Se osoittaa, että Unisport hallitsee kaikki YouTube-ekosysteemin osa-alueet ja kilpailee hyvin kaikkien muiden sisällöntuottajien ja kanavien kanssa kohdeyleisönsä huomiosta ja ajasta. Unisport on luonut kampanjan, joka toimii kaikilla rintamilla. Lyhyistä koukuista pitkiin narratiiveihin, jotka sitovat ja näyttävät sekä liiketoiminnan että kulttuurin tuloksia. Se osoittaa omistajuutta ja näyttää, että pelkästään suurilla mediabudjeteilla ei aina päästä hyvään tulokseen. Sisältö on edelleen kuningas – Unisport-kampanja sen todistaa”, sanoo tuomariston puheenjohtaja Mette Hørdum.

YouTube Works Awards on maailmanlaajuinen mainoskilpailu, joka juhlistaa Pohjoismaiden ainutlaatuista luovuutta ja kuluneen vuoden innovatiivisimpia YouTube-kampanjoita. Kilpailu laajeni tänä vuonna Suomeen, Norjaan ja Tanskaan muodostaen oman Nordic YouTube Works Awards -kilpailun Ruotsin kanssa, jossa palkintoa on jaettu vuodesta 2019 lähtien.

Suomesta kisaan osallistui McDonald’s Finland kampanjalla Togetherness Starts with Understanding. Voittajat julkistettiin seremoniassa Södra Teaternissa Tukholmassa 3.5.2023.

Tämän vuoden YouTube Works Awards -yhteistyökumppaneita ovat Marketing Finland Suomessa ja Sveriges Annonsörer ja KOMM Ruotsissa sekä Dansk Markedsföring ja Kreativt Forum Tanskassa. Kumppanit ovat auttaneet kokoamaan tuomariston, joka koostuu 13 pohjoismaisesta jäsenestä.

Tämän vuoden YouTube Works 2023 -ehdokkaat ja voittajat:

Brands as Creators

Kategoriassa palkitaan brändejä, jotka ovat saavuttaneet loistavia tuloksia YouTube-kulttuurin, sisällöntuottajien tai yhteisöjen perustavanlaatuisen ymmärryksen kautta – ja osallistumalla kulttuuriseen ajan henkeen.

VOITTAJA:

4 Million Subscribers can’t be wrong? (DK)
Mainostaja: Unisport A/S

Erik and Oskar renovate  (NO)
Mainostaja: Obs BYGG / Coop
Toimisto: PHD

The Desk Snatch Pre-Rolls (SE)
Mainostaja: SMS Evoko
Toimisto: Animal, Curamando, Rulla Bandet

Familjen Jarny ställer om (SE)
Mainostaja: E.ON
Toimisto: BBDO Nordics, Publicis Media

Masterful Media Planning

Kategoriassa palkitaan kampanja, joka toimii  esimerkkinä loistavasta mediasuunnittelusta ja joka toimii aina ideatasosta toteutukseen.

The Desk Snatch Pre-Rolls
Mainostaja: SMS Evoko
Toimisto: Animal, Curamando, Rulla Bandet

Household finances are super exciting! Season 4 (SE)
Mainostaja: SBAB
Toimisto: Helgeson Moll, Dos Gallinas Palma & Precis Digital

For all women’s rights (SE)
Mainostaja: Terrafem
Toimisto: The Amazing Society

VOITTAJA:

4 Million Subscribers can’t be wrong? (DK)
Mainostaja: Unisport A/S

Familjen Jarny ställer om (SE)
Mainostaja: E.ON
Toimisto: BBDO Nordics, Publicis Media

Action Driver

Tässä kategoriassa palkitaan kampanja, joka havainnollistaa parhaiten YouTuben käyttöä asiakkaiden ohjaamisessa  ja toiminnan valitsemisessa päätöksentekohetkellä.

VOITTAJA:

Familjen Jarny ställer om (SE)
Mainostaja: E.ON
Toimisto: BBDO Nordics, Publicis Media

For all women’s rights (SE)
Mainostaja: Terrafem
Toimisto: The Amazing Society

Deals stuck in time (SE)
Mainostaja: McDonald’s Sweden
Toimisto: NORD DDB, OMD, Prime

The Golden Number (SE)
Mainostaja: McDonald’s Sweden
Toimisto: NORD DDB, OMD, Prime

Creative Innovation

Kategoria palkitsee parhaan luovan idean, joka on tuottanut erinomaisia tuloksia. Kriteereinä ovat idean toimivuus, sen esitystapa näytöllä sekä kyky hyödyntää YouTuben työkaluja parhaalla mahdollisella tavalla idean toteutuksessa. Vaikuttavuus ja pienet yksityiskohdat merkitsevät!

Elkjøp and Minecraft partners on an innovative campaign to solve the world’s fastest growing waste stream (NO)
Mainostaja: Elkjøp
Toimisto: Carat, NORD DDB

VOITTAJA:

The Desk Snatch Pre-Rolls (SE)
Mainostaja: SMS Evoko
Toimisto: Animal, Curamando, Rulla Bandet

Togetherness Starts with Understanding (FI)
Mainostaja: McDonald’s Finland
Toimisto: NORD DDB

Inte för alla (Not for everyone) (SE)
Mainostaja: Matsmart
Toimisto: TBWA

Familjen Jarny ställer om (SE)
Mainostaja: E.ON
Toimisto: BBDO Nordics, Publicis Media

Grand Prix

Myönnetään tehokkaimmalle, luovimmalle, innovatiivisimmalle ja datalähtöisimmälle kampanjalle, joka on myös tuottanut näkyviä liiketoimintatuloksia.

VOITTAJA:

4 Million Subscribers can’t be wrong? (DK)
Mainostaja: Unisport A/S

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

12 − 10 =