Suomalainen muoti markkinoinnilla maailmanmaineeseen

Suomalaisen miesten muodin lupaus FRENN

– Lähdimme Antti Laitisen kanssa rakentamaan konseptia noin viisi vuotta sitten tekemällä kuluttajahaastatteluja ja käymällä kansainvälisillä messuilla nähdäksemme, missä tällä alalla maailmassa mennään ja mikä voisi olla ”se meidän juttu”. Sitä kautta päädyimme FRENNin konseptiin eli rennon tyylikkääseen miesten muotiin, joka sopii sekä työhön että vapaa-aikaan. Huomasimme, että trendi miesten pukeutumisessa oli pois formaalista bisnespukumallistosta, kertoo Frenn Companyn markkinointijohtaja Jarkko Kallio.

Jarkko Kallion vinkit uusille muotialan yrittäjille

1. Mieti tarkkaan, mikä on se oma juttu ja aloita tarpeeksi suppealla, napakalla paketilla. Muuten olet vaarassa tukehtua käytännön tekemiseen. Jos mallisto on liian iso, et pysty yrittäjänä hoitamaan kaikkea siihen liittyvää tuotannosta valvontaan ja markkinointiin.

2. Tuotepaletin pitää kuitenkin olla tarpeeksi laaja täyttämään shopin, kun taas joku kansainvälinen ostaja saattaa ostaa tavaraa vain metrin mittaiselle rekille.

3. Viesti tuotteesta sekä kirjallisesti että suullisesti ja tue viestiä hyvällä kuvamateriaalilla. Artikkelia esim. digijulkaisussa ja somessa on helppo jakaa laajemmallekin.

4. Printtimainontaan harvemmalla aloittavalla yrityksellä on varaa, mutta esimerkiksi me pyrimme näkymään artikkeleissa myös painetuissa medioissa, meidän tapauksessamme erityisesti talouslehdissä. Sellainen tuo uskottavuutta.

 

Teksti: Marja-Liisa Kinturi
Lue koko artikkeli: MAINOSTAJA 1-2018

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

three × three =