Miljoonan diili viidenkympin Linkkarimainonnalla

Kyllä, otsikko on kirjoitettu saamaan huomiosi. Mutta näin todellakin kävi jäsenyrityksellemme, jonka kanssa lähdimme kesäkuussa kehittämään markkinointia. Tavoitteena oli saada suuren ruotsalaisen organisaation työntekijöiden huomio, ja LinkedIn tuntui tarkoitukseen sopivalta kanavalta.

Teimme suunnitelman, jäsenemme tuotti kiinnostavan sisällön, ja 50 euroa maksaneen mainonnan kautta sai kahdeksan henkilöä lukemaan artikkelin. Myynti oli lopulta se, joka muutti kuuman liidin kaupaksi. Pointti ei ole budjetin suuruudessa tai suunnitelman nerokkuudessa, vaan siinä, että yrityksessä uskallettiin kokeilla, ja markkinointia suunniteltiin yhdessä myynnin ja yritysjohdon kanssa.

Digitalisuudesta on tullut tärkeä osa liiketoimintaa, etenkin nyt kun emme tapaa asiakkaitamme turuilla ja toreilla. Markkinoinnin nerokkuus on siinä, että kokeilujen kautta löydetään keinot, joilla luodaan yhteys ihmisiin, herätetään kiinnostus erottumalla massasta ja pidetään ihmiset hallinnassa koko myyntiputken aikana. Ja kun puhutaan markkinoinnin kanavista ja keinoista, niin niitähän modernissa markkinoinnissa riittää. Siksi parasta mitä markkinointijohtaja voi itselleen tehdä, on raivata kalenterista tilaa oman osaamisen kasvattamiseen, tiivistää suhdetta organisaation sisäisiin tahoihin ja liittyä verkostoihin, joissa vaihdetaan kokemuksia.

Markkinointijohtoon haetaan nyt loistavilla viestintä- ja kommunikaatiotaidoilla varustettuja ihmisiä, jotka ovat kaikkien alojen osaajia, mutta eivät välttämättä minkään alan spesialisteja. Ilmiöstä käytetään maailmalla nimeä ”unicorn marketer”, koska odotukset ovat kohtuuttomia yhdelle ihmiselle. Tuoreessa MRKTNG-lehden numerossa esittelemme ihmisiä, joilla on edellä mainittuja taitoja sekä kiinnostusta jakaa omaa ”insightiaan” tulevaisuudesta lukijoillemme.

Riikka-Maria Lemminki
toimitusjohtaja
Marketing Finland

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *