Nämä kymmenen mediailmiötä muistuttavat, miksi tarvitset mediaseurantaa

”Me viljelijät vähän pelkäämme ruoka-artikkeleita, joita on isoissa lehdissä tai suosituissa ruokaohjelmissa. Jos ohjelmassa on mukana jokin tietty yrtti, sen kysyntä räjähtää, ja se loppuu hyllyiltä.”

Näin kuvasi ansaitun median voimaa lapinjärveläinen maanviljelijä Robert Jordas Ylen Närbild-ohjelmassa huhtikuussa 2021.

Medianäkyvyydellä voi olla valtavia vaikutuksia liiketoimintaan, oli kyse B2C- tai B2B-yrityksestä. Toisinaan yritykset tai organisaatiot voivat nousta mediassa hetkellisesti ilmiöksi. Esimerkkejä on lukuisia, joista seuraavassa kymmenen:

Yritykset voivat siis joutua myrskyn silmään mediassa, mutta tekisi mieli sanoa maanviljelijä Robert Jordasille, ettei siltikään ole syytä pelätä. Sitä varten on olemassa mediaseuranta.

Lue lisää: Miten maksumuurit vaikuttavat mediaseurantaan? Katso tästä kattava yhteenveto maksumuurien yleisyydestä Suomessa.

Maunu Anhava on Retriever Suomen myyntijohtaja, joka on työskennellyt aiemmin uutistoimittajana. Hän on seurannut uransa erilaisia mediakohuja, jotka nykyisin nousevat pinnalle nopeasti ja unohtuvat miltei yhtä nopeasti.

LinkedIn | Twitter: @maunuanhava

Tule kuuntelemaan Maunun esitys mediaseurannasta Marketing Finlandin webinaariin 27.5.

27.5.2021 Mediaseuranta ja median murros

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

eighteen − one =