Rakenna brändisi nyt, koska se on tehokasta ja edullista

Maailma on muuttunut muutamassa kuukaudessa niin paljon, että kerran kvartaalissa ilmestyvä ammattilaismedia olisi ilman digikanavaa auttamattomasti myöhässä uutisoinnissa. MRKTNG.fi -uutissivusto onkin toiminut kriisin keskellä luotettavana ja arvokkaana tiedonhakukanavana alan ammattilaiselle.

Kattojärjestömme WFA:n globaalit tutkimukset ja havainnot ovat muuttuneet kullanarvoiseksi tietolähteeksi tulevia viikkoja ja kuukausia ennustaessa. Aasiassa näemme jo millaiselta koronaviruksen jälkeinen elämä voi näyttää brändeille ja millaisella strategialla on selvitty parhaiten.

Paluuta vanhaan ei ole, ja meidän markkinoijien täytyy sopeuttaa kaikki tekemisemme ”uuteen normaaliin”. Markkinointi, joka vielä pari kuukautta sitten tuntui hyvältä, saattaa nyt näyttää tilanteeseen sopimattomalta, ja ihmisetkin ovat voineet siirtyä kanavasta toiseen.

WFA:n kyselyssä yli 70 % markkinoijista ilmoitti vetäneensä pois kampanjoitaan. Suurin osa on kuitenkin jo suunnitellut tilalle uusia kampanjoita, joissa vastuullisuus, digitaalinen palvelu ja dialogi ovat keskeisissä rooleissa. Markkinointi on väärä kohta säästää, sillä aiemmat kriisit ovat osoittaneet, että brändien markkinaosuudet jaetaan niiden aikana uusiksi ja että kriisistä selviävät parhaiten ne, jotka markkinoinnin vähentämisen sijaan lisäävät panostuksia.

Syykin on yksinkertainen. Muiden pidättäytyessä markkinoinnista brändisi on helpompi saada huomio, ja mediahintojen laskun myötä saat enemmän vastinetta rahalle. Eli sen sijaan, että lyöt paniikinomaisesti viestintähanat kiinni, on järkevämpää kohdentaa niukat resurssit sinne missä ihmiset ovat. Ja jos et tiedä missä ihmiset ovat, me Marketing Finlandilla autamme sinua mielellämme laadukkaiden tutkimusten pariin.

Riikka-Maria Lemminki
toimitusjohtaja
Marketing Finland

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *