Lapsille suunnatun mainonnan sääntely kiristyy maailmalla
Viimeisimpänä Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Itävallassa ja Filippiineillä on tehty uusia säädöksiä ja suosituksia.
Viimeisimpänä Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Itävallassa ja Filippiineillä on tehty uusia säädöksiä ja suosituksia.
Meta ilmoitti uusimmasta toimenpiteestään noudattaakseen EU:n Digital Markets Act -lakia.
Keskuskauppakamarin liiketapalautakunnan järjesti 11.1.2024 julkistamistilaisuuden suosituksesta, joka koskee henkilön kuvan käyttämistä markkinoinnissa.
EU-päättäjät ovat päässeet alustavaan sopimukseen tekoälyasetuksesta. Kyseessä on maailman ensimmäinen myös generatiivista tekoälyä koskeva sääntely.
Blogi | "On mahdollista, että valmiista mainoksesta löytyy myös sellaisia osioita, joihin syntyy tekijänoikeus tai lähioikeus."
EU:n lainsäätäjät torjuvat viherpesua: "Ei enää hiilineutraaleja banaaneja."
Uuden tilausmallin lanseerauksen lisäksi Meta ilmoitti keskeyttävänsä mainonnan alle 18-vuotiaille.
Vielä muutama vuosi sitten EU:ssa herätti pelkoa, että kasvava sääntely markkina-alueella ajaisi pääomasijoittajat pois ja heikentäisi paikallisten yritysten kilpailukykyä. Kuitenkin kävi päinvastoin, sillä EU on nyt sääntelyn edelläkävijä, ja sen toimia seurataan tiiviisti maailmanlaajuisesti.
Blogi | "Sisältöjen suojaaminen tekijänoikeuksilla varmistaa, että vain yrityksesi voi hyödyntää ja jakaa niitä."