Ensimmäinen laatuaan – WFA on julkaissut arvoperusteisen markkinoinnin hankintaoppaan

Arvoperusteisen markkinoinnin hankintaopas

World Federation of Advertisers on julkaissut perusteellisen oppaan markkinoinnin hankinnan ja käsitysten muuttamiseksi.

Perustuen kahden vuoden intensiiviseen tutkimukseen ja maailman suurimpien yritysten hankintajohtajien kokemuksiin, Project Spring: Revolutionising the perception and contribution of marketing procurement, on tähän mennessä yksityiskohtaisin opas, joka auttaa yrityksiä siirtymään pelkästään kustannuksia säästävästä markkinoinnin hankinnasta arvopohjaisempaan lähestymistapaan.

Oppaan julkaisu on erityisen ajankohtainen juuri nyt, kun markkinointiosastoja uhkaa resurssien vähentäminen Covid-19 aiheuttamien budjettileikkausten seurauksena. WFA:n Global Sourcing Boardin perustajajäsenten kirjoittaman oppaan tavoitteena on varmistaa, että ammattilaisilla ja heidän organisaatioillaan on oikeat työkalut markkinoinnin hankintaan.

Raportin käynnisti vuonna 2018 tehty WFA:n tutkimus, jonka mukaan 87 % vastanneista ei voinut kuvitella maailmaa ilman markkinointihankintoja. Vastaajista yli 90 % katsoi, että organisaation suhtautumistapaa markkinointihankintoihin voitaisiin parantaa. Siitä lähtien Global Sourcing Board on pyrkinyt löytämään ratkaisuja ja käytännön toimia, joiden tarkoituksena on innostaa arvopohjaisuuteen ja poistaa laadun uhraamista alhaisimman hinnan saavuttamiseksi.

“The future of sourcing is in adding value beyond savings. It should be not just a business partner that shares objectives with colleagues but also a source for growth within the organisations. It can only be these things if there is a shift from a primarily savings outlook to a value creation approach. Project Spring brings together the best thinking on marketing procurement and should be an essential handbook for all practitioners, whatever the size of their organisation,” Laura Forcetti, Marketing Sourcing Global Lead, WFA.

 

Lue koko artikkeli ja lataa opas www.wfanet.org/projectspring

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *