Facebook ja Google menettävät markkinaosuuksiaan

eMarketer-tutkimuslaitoksen mukaan Facebookin ja Googlen yhteenlaskettu osuus – lähes 60 % kaikesta verkon mainonnasta USA:ssa – on laskemassa.

Nämä kaksi verkon jättiläistä kasvattavat edelleen liikevaihtoaan, mutta muutamien kilpailijoiden kasvu on nyt nopeampaa. Amazonin mainostulot kasvavat 60% edellisvuoteen verrattuna ja niiden odotetaan saavuttavan 3 miljardin dollarin rajapyykin. Snapchat kaksinkertaistaa mainostulonsa yli miljardiin dollariin. Yhteenlaskettuna näiden kahden menestyjän osuus markkinasta jää noin kolmeen prosenttiin.

eMarketer ennustaa edelleen, että vuonna 2020 Facebook ja Google vastaavat enää 55 % markkinaosuudesta. Muita merkittäviä tekijöitä USA:ssa ovat Microsoft (LinkedIn), Oath (mm. Tumblr, Yahoo), Twitter ja Yelp.

 

Lähde: dagensanalys.se

Facebook ja Google menettävät markkinaosuuksiaan

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.