Google ja Facebook keräävät valtaosan verkon mainonnasta Ruotsissa

Tulossa olevan selvityksen mukaan Ruotsin digimainonnasta jopa 2/3 ostetaan Googlen ja Facebookin ja muiden teknologiayritysten palveluissa.

Tuoreen tutkimusyhteenvedon mukaan digimarkkinointi oli vuonna 2017 jo yli puolet (51 %) koko mainoskakusta Ruotsissa. Seuraavina tulevat tv (15 %), sanomalehdet (10 %) ja suoramainonta
(9 %).

Kasvajia olivat verkko, ulkomainonta ja radio. Printtilehtien mainonta jatkoi laskua yli kymmenellä prosentilla.

Suurin mediayhtiö on Spotify, jonka tuloista tosin vain alle 10 prosenttia tulee Ruotsista.

 

Lähde: www.mprt.se

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.