Koronaviruksen vaikutus mediakulutukseen

Yhdysvalloissa ja Isossa-Britanniassa tehty selvitys kertoo koronaviruksen aiheuttamista muutoksista mediakulutuksessa.

Viime viikolla tehdyn GlobalWebindex-selvityksen mukaan kaksi kolmesta amerikkalaisesta ja puolet englantilaisista kuluttajista on muuttanut mediakulutustaan koronaviruksen takia.

Lineaaristen tv-lähetysten seuranta on kasvanut 36 % ja online-lähetysten 24 %. Yli neljännes on lisännyt sosiaalisen median käyttöä ja musiikin kuuntelua.

Verkosta ostaminen on lisääntynyt 20 % – eniten millenniaalien ja X-sukupolven keskuudessa (25 %). Tilanteen vaikutukset verkkokauppaan vaihtelevat maittain Ipsoksen selvityksen mukaan (kuva).

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

three + 12 =