Mainonnan määrässä 15 %:n pudotus elokuussa

Mediamainonnan muutokset kesäkuussa 2020

Elokuussa mainonnan määrä laski -14,6 % vuoden 2019 elokuuhun verrattuna. Laskua oli kaikissa mediaryhmissä.

Elokuussa vähiten laski televisiomainonta, -0,4 prosentilla. Eniten laskua oli elokuvamainonnassa.

Mediamainontaansa lisäsivät toimistotekniikan ja -tarvikkeiden, pukeutumisen, öljy- ja energiayhtiöiden sekä telepalvelujen mainostajat. Eniten laskivat matkailun ja liikenteen, moottoriajoneuvojen, elintarvikkeiden sekä lääkkeiden mainonta. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni elokuussa peräti -35 % vuoden takaiseen nähden.

Merkkimainonta laski -15,0 %, vähittäiskaupan mainonta -8,6 % ja luokiteltu ilmoittelu -20,4 % vuoden 2019 elokuuhun verrattuna.

 

Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys
Kuukausittain kumulatiivisesti | Muutos-% edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon

Lähde: Kantar TNS

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

fourteen + sixteen =