Ulkomainonta on kuluneen vuoden nousija

Tammi-syyskuun aikana ulkomainonta on kasvanut lähes 13 prosenttia. Printtimainonnan lasku on jatkunut.

Kantar TNS:n raportista Mediamainonnan muutosmittari  (syyskuu 2018) nähdään, että suurista mediaryhmistä verkkomainonta ja tv ovat lievästi plussalla, pienemmistä myös radio- ja elokuvamainonta.

Aikakauslehtien mainonta on vähentynyt n. 7 prosenttia ja sanomalehtien n. 11 prosenttia. Yhteenlaskettu mediamainonta laski tammi-syyskuussa 1,9 prosenttia.

Kasvattajia toimialoista ovat etenkin rahoitus ja elintarvikkeet, laskijoita kosmetiikka ja vähittäiskauppa.

 

Lähde: Kantar TNS

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.