Monikanavamittauksen jättihanke testivaiheeseen

WFA johtaa hanketta, jossa maailman suurimmat brändit sekä mm. Facebook ja Google pyrkivät luomaan edellytykset tehokkaalle monikanavamittaukselle.

Kansalliset mainostajien järjestöt ja suurimmat digialustat ovat yhdessä jo lähes kahden vuoden ajan rakentaneet perustaa uudelle monikanavamittaukselle. Britannian ja USA:n järjestöt ISBA ja ANA aloittavat nyt ensimmäisinä mittauksen testaamisen.

Markkinoijat haluavat tarkempaa tietoa mainosinvestointiensa tehosta ja yhteisvaikutuksesta eri kanavissa. Tiedoilla voidaan saada huomattavia kustannussäästöjä, vähentää kuluttajien kokemaa mainosähkyä ja helpottaa myös mainostilan myyjien toimintaa paremmilla mainosinventaareilla.

Laajan kansainvälisen hankkeen esteet ovat WFA:n mukaan enemmän poliittisia ja kaupallisia kuin teknologiasta johtuvia.

“Advertisers have long struggled with poor quality data that doesn’t allow them to properly assess how best to invest their ad budgets across multiple platforms and media. This body of work provides a blueprint to build a cross-media measurement solution that responds to advertiser needs. The WFA is proud to have facilitated this work in partnership with key markets, platforms and broadcasters and looks forward to seeing it widely implemented across geographies”
Stephan Loerke, CEO of the WFA.

Lisätietoa:

Cross-media measurement (WFA)
An Industry Framework

Lähde:WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

6 − five =