Ohjelmallinen ostaminen eri markkina-alueilla

World Federation of Advertisers (WFA) on julkaissut raportin ohjelmallisen ostamisen tilanteesta eri markkina-alueilla. Raportissa annetaan myös toimintaohjeita erilaisilla markkinoilla operoiville markkinoijille.

Kattava kuva ohjelmallisen ostamisen asemasta ja tasosta eri maissa on saatu selvittämällä mm. ohjelmallisen ostamisen määrä per capita, eri päätelaitteiden käyttöaste, mainosinventaarin laatu, ostamisen läpinäkyvyys ja datan käyttöaste.

Raportissa markkinat jaetaan näiden tekijöiden perusteella neljään ryhmään:

  1.  Programmatic First Markets (esim. USA, Iso-Britannia, Ranska, Australia)
  2. Maturing Markets (mm. Saksa, Japani, Brasilia)
  3. Mobile First Markets (mm. Kiina, Indonesia, Intia)
  4. Emerging Markets (mm. Venäjä, Etelä-Afrikka, Malesia)

Koko 40-sivuinen Programmatic Market Maturity Report 2018 on saatavilla WFA:n jäsenille. Toimitamme sen pyynnöstä Mainostajien Liiton jäsenyrityksille. Kysy lisää maarit.aarrekangas@mainostajat.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

eleven − seven =