Pinterest loppuvuoden nopein kasvaja somekanavissa

Pinterestin mainostulot kasvoivat viime vuoden viimeisellä neljänneksellä peräti 76 %.

Snapchatin kasvuvauhti oli lähes samaa luokkaa (62 %). Pinterestin menestyksen takana kerrotaan olevan keskittyminen verkkokauppaan sekä laajentuminen uusille markkinoille.

Facebookin ja Twitterin mainostulot elpyivät myös nopeasti kevään pudotuksen jälkeen, kasvua molemmilla noin 30 % edellisvuodesta. Twitter on lanseerannut uusia mainosmuotoja ja panostanut mainosten kohdentamiseen ja bränditurvallisuuteen.

Mainostuloissa Facebook oli viime vuonnakin somekanavien ylivoimainen ykkönen:

  • Facebook 84,2 mrd. $
  • Twitter 3,2 mrd. $
  • Snapchat 2,5 mrd. $
  • Pinterest 1,7 mrd. $

Katso artikkeli.

Lähde: WARC

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

11 − seven =