Poikkeusvuosi 2020: markkinoinnin kehitys

WARC-tutkimusyhtiö on julkaissut koosteen markkinoinnin muutoksista eri markkina-alueilla.

Raportista selviää mm. miten eri kanavat menestyivät, millaisia olivat markkinointibudjettien ja henkilöstön leikkaukset.

Muutamia raportin keskeisiä tuloksia:

  • Kevään voimakkaan pudotuksen pohja nähtiin toukokuussa. Vuoden viimeisen kolmen kuukauden aikana Global Marketing Index (GMI) on palannut kasvu-uralle. Erityisen nopeaa kasvu on APAC-alueella (Asia and Pacific).
  • Vuoden aikana markkinointibudjetit heilahtelivat ennätyksellisen voimakkaasti. Kanavista voittajia ovat olleet digimarkkinointi ja mobiili, suurimpia menettäjiä printti, ulkomainonta ja radio.
  • Tulosten perusteella markkinoinnin paluu kriisiä edeltävään tasoon vie nopeasta elpymisestä huolimatta ainakin kaksi vuotta.
  • Ennuste alkaneelle vuodelle lupaa reipasta kasvua lähes kaikissa kanavissa, vain printti ja tv-mainonta elpyvät hitaammin.

 

Voit ladata WARC’s Global Marketing Indexraportin täällä

Lähde: WARC

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

1 × four =