Sami Salmenkivi aloittaa N2-konsernin toimitusjohtajana

Sami Salmenkivi

Aiemmin Salmenkivi johti Samsungin maailmanlaajuista markkinointistrategiaa markkinointitoimisto Ogilvyssa New Yorkissa.

Sitä ennen hän toimi globaalina strategiajohtajana TBWA\Worldwidessa New Yorkissa ja työskenteli muun muassa Applen, McDonald’sin ja Goldman Sachsin parissa, kertoo N2 tiedotteessaan.

Salmenkivi jakaa N2-konsernin toimitusjohtajan tehtävät Alex Niemisen kanssa. ”Lähes kahden vuosikymmenen kokemuksella maailman huippubrändien markkinointiponnisteluista Sami tuo arvoa koko Suomen markkinointialalle. Meillä on tähänkin asti ollut jaetun johtajuuden malli N2:ssa, joten meille tämä oli luonteva ratkaisu. Jussi Nurmio jatkaa yhä konsernin hallituksen puheenjohtajana”, Alex Nieminen sanoo.

“Markkinointi on vaikeampaa kuin koskaan”

”Tässä erittäin pirstoutuneessa, jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa maailmassa on helpompaa muuttaa huomio rahaksi kuin rahaa huomioksi. Tästä löytyy maailmalta paljon esimerkkejä, esimerkiksi Kim Kardashian ja Skims, Rihanna ja Fenty tai Prime, jonka taustalla on kaksi vaikuttajaa. Tai Ryan Reynolds, joka perusti kaksi brändiä ja myi ne neljän vuoden jälkeen kahdella miljardilla dollarilla. Huomion muuttaminen miljardiluokan brändeiksi näin lyhyessä ajassa olisi mahdotonta perinteisin keinoin”, Salmenkivi sanoo.

“Muuttuneessa maailmassa markkinointi on vaikeampaa kuin koskaan. Siksi toimistoja, jotka pystyvät auttamaan asiakkaita kilpailuedun saavuttamisessa, tarvitaan enemmän kuin koskaan.”

Salmenkivi on N2:ssa paluumuuttaja, hän työskenteli talossa ennen muuttoaan Yhdysvaltoihin. ”Palaan Suomeen ja N2:een mielenkiintoiseen aikaan. Yrityksessä tapahtuu juuri nyt paljon ja uskon, että meillä on tarjonnan ja ratkaisujen osalta voittava kokonaisuus käsissämme.”

”Meillä on alan kiinnostavimpia kasvuyrityksiä ja joitakin vähemmän tunnettuja, mutta erinomaista markkinointia tekeviä helmiä. Juuri ostettu Wunderman Thompson taas tuo konserniin kansainvälisen tason teknologisen osaamisen ja globaalin ketjun resurssit. Asiakkaan kannalta tässä tärkeintä on kuitenkin se, että pystymme yhdistämään eri keinot niin, että voimme muuttaa huomion rahaksi. Tämä vaatii PR:n, sosiaalisen median, mainonnan, vaikuttajamarkkinoinnin ja teknologian yhdistämistä brändiä kasvattavaksi kokonaisuudeksi”, Salmenkivi sanoo.

Yhteyshenkilöt

Sami Salmenkivi
sami.salmenkivi@n2.fi
044 970 5079

Alex Nieminen
alex.nieminen@n2.fi
0400 633 110

N2-Group

N2-konserniin kuuluvat N2 Creative, N2 Albiino, Wunderman Thompson Finland, Mellakka Helsinki, Mellakka Events, Mellakka Management ja Hypement. Konsernissa työskentelee 120 ihmistä ja sen liikevaihto oli viime vuonna 22,5 miljoonaa euroa. N2 Helsingin osaomistaja on maailman suurin markkinointiviestintäkonserni WPP.

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

ten + fourteen =