Suomen suurimmat tuotantoyhtiöt mukaan Marketing Finland -yhteisöön

Suurimmat suomalaiset tuotantoyhtiöt ovat järjestäytyneet Marketing Finlandin alle.

Tämä on jatkoa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n sekä Marketing Finlandin toimintojen yhdistämiselle.

Tuotantoyhtiöiden liittyminen osaksi markkinoinnin ja viestinnän yhteisöä monipuolistaa ja vahvistaa entisestään Marketing Finlandin jäsenrakennetta sekä tuo siihen lisää osaamista. Tuotantoyhtiöt ovat jo pidemmän aikaa nähneet tarpeen järjestäytymiselle, sillä tuotantoyhtiöillä ei ole omaa liittoa.

Cocoa Oy:n toimitusjohtaja Anton Molander pitää järjestäytymistä tärkeänä, jotta Suomessa säilyy korkeatasoisen tuotanto-osaaminen:

”Meille järjestäytyminen samaan liittoon markkinoinnin ja viestinnän palvelujen ostajien sekä palvelutarjoajien kanssa tuntui luontevalta. Menestyksellinen markkinointi on ennen kaikkea hyvän yhteistyön lopputulos. Suomalainen osaaminen itsessään kyllä kestää kansainvälisen vertailun.”

Director’s Guildin vastaava tuottaja ja toimitusjohtaja Ville Varesvuo näkee, että tuotantoyhtiöt tuovat markkinoinnin suunnitteluun lisäarvoa ja osaamista, jonka täyttä potentiaalia ei vielä hyödynnetä:

”Järjestäytyminen Market Finlandin alle mahdollistaa positiivisella tavalla sekä markkinoinnin että tuotantoyhtiöiden johdon foorumin ja sitä kautta markkinoinnin tarpeiden ja laadukkaan sisällöntuottamisen kohtaamisen.”

Myös Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki pitää tuotantoyhtiöiden järjestäytymistä tärkeänä alan elinvoiman säilyttämiseksi.

”Olemme liian pieni markkina siihen, että asioita kehitetään siiloissa, ja tämä ennennäkemättömän tiivis yhteistyö markkinoinnin ja viestinnän palveluiden ostajien sekä palvelutarjoajien välillä mahdollistaa alan tason noston kautta linjan.”

Marketing Finland tarjoaa tuotantoyhtiöille myös pääsyn kansainväliseen tietoon, koulutuksiin sekä tutkimuksiin. Lisäksi liitto edustaa Suomessa alan johtavia kilpailuja Cannes Lions, Effie Awards ja Eurobest. Tuotantoyhtiöt järjestäytyvät Marketing Finlandin alle omaksi työryhmäkseen, jossa käsitellään mm. liikkuvan kuvan ostoon, suunnitteluun, sääntelyyn ja toteuttamiseen liittyviä aiheita.

Lisätietoja: Marketing Finland: Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, 040 578 1974, riikka@marketingfinland.fi
Tuotantoyhtiöt: Anton Molander, Cocoa Mediaproductions Oy, toimitusjohtaja, 050 346 1321, anton@cocoa.fi

Tervetuloa uudet jäsenet!

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

nineteen − two =