WFA: teknologia-alustat ovat vastuussa sisällöistä

The World Federation of Advertisers (WFA) on vedonnut jäseniinsä ja markkinoijiin ympäri maailmaa, jotta ne painostaisivat teknologiajättejä kuten Google ja Facebook vastaamaan julkaisemiensa sisältöjen turvallisuudesta.

Viimeaikaisista verkon turvallisuutta rikkoneista tapahtumista räikeimpiä ovat pedofiilien tekemät kommentoinnit lapsia esittävissä YouTube-videoissa, itsemurhaa ihannoivat Instagram-postaukset ja Uuden Seelannin joukkomurhan livestriimaus Facebookiin.

Mainostajat ovat näiden verkkopalvelujen pääasiallisia rahoittajia ja siten moraalisesti velvollisia reagoimaan muuhunkin kuin oman brändiviestinsä perillemenoon, tähdentää WFA kannanotossaan.

Lue lisää

Lähde: WFA

 

Muualla aiheesta:

The Drum
CMO
Campaign

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

eighteen − 11 =