Young Lions Finland 2023 -kilpailun finaaliin 23 työtä

Young Lions

Tänä vuonna kilpailuun osallistui 44 tiimiä yhteensä 50 kilpailutyöllä.

Näistä shortlistalle nousi 22 tiimiltä yhteensä 23 työtä. Yksi tiimi sai shortille kaksi kilpailutyötä.

Young Lions Finland -kilpailussa etsitään 30-vuotiaita tai nuorempia markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden tähtiä edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun. Nuoret kilpailevat tänä vuonna seitsemässä kategoriassa: Design, Digital, Film, Marketers, Media, PR and Print.

Young Lions Finland -kilpailun tuomaristoissa on yhteensä 38 kokenutta markkinoinnin ja viestinnän alan ammattilaista Suomesta sekä kansainvälisistä organisaatioista. Tuomarit edustavat asiakkaita, toimistoja, tuotantoyhtiöitä ja mediaa.

Tänä vuonna kokemustaan sekä näkemyksiään seuraavan sukupolven luoville tekijöille tarjoava tuomaristo kiinnitti arvioinneissaan erityistä huomiota töiden insightiin, ideaan sekä potentiaaliseen vaikutukseen. Tuomaristot etsivät vaikuttavia luovia töitä, jotka edustavat raikkaasti uudenkaltaista ajattelua ja joiden ratkaisut poikkeavat perinteisistä.

Young Lions Finland -kilpailu jatkuu tällä viikolla toisen kierroksen tuomaroinneilla. Design, Film ja Print -kategorioiden voittajat päätetään suljettuina tuomarointeina. Digital, Marketers, Media ja PR-kategorioiden voittajat löytyvät finaalitiimien presentoitua työnsä tuomaristolle.

Voittajat julkistetaan perjantaina 21. huhtikuuta järjestettävässä Young Lions Finland -palkintoseremoniassa. Finalistien parhaat palkitaan pronssi-, hopea- ja kultapalkinnoilla. Jokaisen kilpailukategorian kultaa voittanut tiimi lähtee kilpailemaan kansainvälisessä Cannes Young Lions -kilpailussa sekä osallistumaan Ranskan Cannesissa järjestettävään Cannes Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa 2023.

Vuoden 2023 Young Lions Finland -kilpailun shortlistalle nousseet työt ovat:

Design

Keep Hope Alive    
Sasu Lahdensuo Woerks Oy & Samuli Kyttälä, Freelancer

The Morning Ribbon  
Idaliina Karppanen, Drama Queen Communications & Julia Suvisalmi, Folk Finland

Digital

Prognosis 
Emmi Ylitalo, Kaimana Oy & Jemina Sormunen, Drama Queen Communications

reSearch engine 
Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer

Aamu Initiative – Turn ”If” into ”When”   
Yana Basenko, Bou & Eemeli Tani, Bou

Store of Toy Stories
Emma Westerman, Hasan & partners & Ayan Aden, Hasan & partners

Don’t be patient
Joel Petzold, KIDS Agency & Marianna Metsänheimo, KIDS Agency

Life is worth playing
Rasmus Kärkkäinen, Bob the Robot Oy & Pauline Korp, Bob the Robot Oy

Grief without a name
Konsta Karppinen, Avidly & Mari Varpenius, Avidly

Film

Let There Be Swipe
Unni Leino, oy SEK ab & Matilda Leppäkoski, oy SEK ab

The Invisible Ones
Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer

Marketers

Keep on dreaming
Vilja Turunen, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta & Nelli Pajuharju, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Media

Brewing hope for childhood cancer
Aino Mäki, IPG Mediabrands Finland Oy & Sofia Hendrén, IPG Mediabrands Finland Oy

Play Your Role
Eveliina Pärssinen, OMD Finland Oy & Salla Keränen, N2 Creative Oy

Cause: Unknown
Jenny Kettunen, Havas Helsinki & Emma Koukonen, Havas Helsinki

PR

Brave for a Reason
Oona Pääskynen, Miltton Oy & Erika Raiskinen, Miltton Oy

Tear down the walls of cancer isolation
Liisa Myllymäki, Bou & Jutta Sibakov, Bou

The Cancer Experience
Tiia Rahkonen, TBWA\Helsinki & Emma Pettersson, TBWA\Helsinki

Dawn.web
Saana Simander, Bob the Robot & Samy Wilkman, Bob the Robot

Print

No Last Words
Emilia Nordgren, SEK & Eevi Kolinen, SEK

150 under 15
Topi Leikas, hasan & partners & Francesca Zilliacus, hasan&partners

The Other Alphabet
Johanna Vierimaa, TBWA\Helsinki & Katariina Ollari, Bob The Robot

Life shouldn’t come out of an IV bag
Roope Siltala, Julkee x Lempee & Joona Koskue, Julkee x Lempee

Lisätiedot: Maarit Aarrekangas, Senior Advisor, Marketing Finland
puh. +358 50 435 5613, maarit.aarrekangas@marketingfinland.fi

Cannes Young Lions -kilpailu haastaa nuoria luovia tekijöitä markkinoinnin ja viestinnän alan joka alueelta. Kilpailu on yksi nuorien kykyjen parhaista tavoista juhlia luovuutta globaalilla tasolla. Vuodesta 2006 lähtien Young Lions Finland -kilpailu on antanut kotimaamme nuorille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden näyttää potentiaaliaan ja kykyjään. Young Lions Finland 2023 on paikallinen kilpailu, jonka järjestää Marketing Finland.  Olemme Cannes Lions Awardsien, Eurobest Awardsien ja Cannes Lions Festival of Creativity -tapahtuman virallinen edustaja Suomessa. Dubai Lynx ja Spikes Asia Awards kuuluvat myös edustamaamme Cannes Lions perheeseen.

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

thirteen − nine =