Urapolku: Antti Kärävä

Vahvan diversiteetin kannattaja.

Antti Kärävä jäi juuri ”hengähdystauolle” viimeisimmästä pestistään Salomaa Yhtiöiden toimitusjohtajana, josta työstä hän kertoo pitäneensä todella paljon. Mukavia hommia hänen uralleen on osunut aiemminkin.

– Uskon, että sattumilla, ympäristöllä ja onnella on vaikutusta. Toisaalta olen huomannut, että positiivisilla asioilla on taipumus seurata ihmisiä, jotka ovat avoimia uusille mahdollisuuksille ja tekevät ahkerasti töitä niiden saavuttamiseksi, Kärävä toteaa.

Urheilu-ura kumparelaskijana antoi suunnan Kärävän uralle. Salomon oli ensin sponsori ja sitten työnantaja. Urheiluvälinebisneksessä häntä kiinnostivat erityisesti brändiä tukeva tuotekehitystyö ja hyvinvointia edistävä toimiala. 2000-luvun alussa ura jatkui verkkosovellus- ja tuotepäällikkönä teknisesti orientoituneella Suunnolla.

Loikka mainosmaailmaan ei ollut Kärävälle itsestään selvää.

– Sanoin ensin PHS:lle, että mitä te mulle soitatte. Mutta mietin rauhassa, ja ajattelin, ettei ole mitään hävittävää, vain uutta opittavaa.

SEKin Finnair-tiimistä Columbia Sportswear Company nappasi Kärävän perheineen kymmeneksi vuodeksi Ranskaan.

– Kansainvälisessä ympäristössä olen oivaltanut diversiteetin voiman. On rikastuttavaa, että ihmiset ovat erilaisia. Hyvään lopputulokseen on monta polkua.

 1994

”Ensimmäisessä kokoaikaisessa työssäni Salomon Sport Finlandin markkinointipäällikkönä sain nauttia loistavasta työyhteisöstä ja rakastamastani outdoor-toimialasta.”

2004

Rohkea siirtyminen mainosmaailmaan PHS:lle (nyk. TBWA). ”Se oli aluksi kuin avantouintia, mutta nopean oppimisen aikaa.”

2007

SEK & Greyllä yhteistyö Finnairin kanssa opetti lisää globaalista markkinoinnista ja strategisesta kumppanuudesta.

2008

Muutto Ranskan Annecyyn. ”Johdin Columbia Sportswear Companyn EMEA-alueen markkinointia ja viestintää Genevessä. Tämä risteyskohta oli merkittävä koko perheellemme. Ulkomaille asettuminen oli vaativaa, mutta erittäin palkitsevaa.”

2018

Paluu Suomeen ja vetovastuu Salomaa-ryhmästä.

2021

Viimeistään syksyllä uusiin haasteisiin.

Teksti: Hanna Velling
Kuva: Niklas Meltio

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

11 + sixteen =