Urapolku: Minna Lönnqvist

Brändin rakentamista suu messingillä

Colosseum Dental Group -konsernin Head of Corporate Communications and Branding -tehtävästä vastaava filosofian maisteri ja tradenomi Minna Lönnqvist navigoi päivittäin kulttuurieroissa, mutta tekee sen mielellään.

Nuorena Minna Lönnqvistiä kiinnostivat kielet ja viestintä, mutta hän ymmärsi liiketalouden opintojen hyödyn yritysmaailmassa. Ahkera opiskelija suoritti maisterin tutkinnon loppuun, teki kielitöitä, työskenteli kansainvälisessä teknisessä tukkukaupassa ja opiskeli iltakoulussa tradenomiksi. Saksan kielen taitoisena Minna Lönnqvist pääsi BAUHAUSiin.

Oral Hammaslääkäreiden viestintäpäällikön tehtävässä vastuu myös verkkomarkkinoinnista innosti. Samalla yhtiössä rakennettiin alan ajatusjohtajuutta viestimällä mediassa suunterveyden merkityksestä.

”Toimin viestintä- ja markkinointijohtajana, kun yhtiö myytiin sveitsiläiselle Colosseum Dental Groupille. Sveitsistä pyydettiin ensin koordinoimaan kaikkien konsernin maiden markkinointiyhteistyötä, sitten yhtiön viestinnälliseksi neuvonantajaksi ja lopulta Groupin ruotsalainen CEO pyysi minut vuoden 2019 alusta Zürichin toimistoon vastaamaan konsernin viestinnästä, vastuullisuudesta ja brändistä.”

Minna Lönnqvist kokee työn suunterveyden ja kansainvälisen brändin parissa palkitsevaksi. ”Onnistumisia saadaan yhteistyöllä, sekä toisia ja erilaisuutta arvostamalla”, hän toteaa.

2005

”Pääsin mukaan BAUHAUS-ketjun Suomen rakennus- ja kasvuvuosiin ja sain osaavassa tiimissä oppia vähittäiskaupasta, kansainvälisistä konsepteista ja yhteistyöstä, johtoryhmätyöskentelystä sekä etenkin brändistä ja viestinnästä. Näistä opeista on ollut valtavasti hyötyä.”

2011

Siirtyminen terveydenhuoltoon Oral Hammaslääkäreihin pörssiyhtiön viestintäpäälliköksi. Oralissa mukana, kun Suomen suunterveyden johtava ketju kasvoi kolminkertaiseksi ja tehtävänkuva viestintä- ja markkinointijohtajaksi.

2019

Oralin omistavan Euroopan suurimman hammaslääkäripalveluketjun palvelukseen sveitsiläiseen Colosseum Dental Group -konserniin tehtävään Head of Corporate Communications and Branding. ”Sain hienon mahdollisuuden työskennellä osittain Suomesta käsin Zürichissä, jossa toimistolla huipputaitavia kollegoja on 11 maasta. Joka päivä oppii uutta.”

2008 ja 2013

Lasten syntymät, loppuelämän mittainen oppimatka sekin.

Teksti: Hanna Velling
Kuva: Niklas Meltio

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

three × five =