Brasilialainen ilmastokampanja ”Salla 2032: House of Lapland” voittoisana Cannesissa

Kolmen kultaisen leijonan ja kolmen pronssileijonan lisäksi kampanjalle annettiin Grand Prix.

Kampanjan tekijänä on Africa DDB Sao Paulo Brasiliasta. Lähtökohta kampanjalle oli, että ilmastonmuutos koskettaa kaikkia ja kaikkialla. He olivat yhteydessä NORD DDB Helsinkiin, josta tuli ehdotus Sallasta sopivana paikkana.

Ilmastonmuutoksesta huumorin keinoin kertova kampanja on menestynyt jo keväällä arvostetussa D&AD-kilpailussa. Kampanja oli keväällä kerännyt noin 7,5 miljardia näyttökertaa 63 eri maassa ja pelkästään sosiaalisessa mediassa kampanja oli tavoittanut yli 250 miljoonaa käyttäjää. Kuvaavaa on, että Salla oli kolmen viikon ajan Twitterissä eniten mainittu paikkakunta.

PR Lions
Travel / Leisure, BRONZE LION
Content Creation & Production, GOLD LION
Corporate Purpose & Social Responsibility, GOLD LION

Design Lion
Brand Building > Creation of a New Brand Identity, BRONZE LION

Direct Lion
Excellence in Direct > Art Direction / Desing, GOLD LION
Direct: Sectors > Travel / Leisure, BRONZE LION

Entertainment Lions for Sport
Excellence in Sports Entertainment > Sports for Good, GRAND PRIX

Katso video:

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

ten − six =