Lelujen markkinointiin puututaan Espanjassa

Espanjan kuluttajaviranomainen aikoo säännellä lapsille ja nuorille suunnattua lelujen markkinointia yhteistyössä markkinoijien, median ja muiden alan toimijoiden kanssa.

Säännöksillä halutaan vähentää sukupuoliroolien stereotyyppistä esittämistä lelumainonnassa. Espanjassa selvitetään myös mahdollisuutta puuttua nuoria tyttöjä seksualisoivaan mainontaan.

Euroopan komissio on äskettäin julkaissut ohjelman Gender Equality Strategy, jolla halutaan vaikuttaa haitallisten sterteotypioiden vähentämiseen ja tasa-arvon lisäämiseen. Komissio tukee mm. kulttuurin ja audiovisuaalisen alan Creative Europe -ohjelmaa.

WFA on Unstereotype Alliancen perustajajäsen ja julkaissut ohjeen Guide to progressive gender portrayals. Ensi viikolla julkaistaan lisäksi ohje diversiteetin lisäämisestä markkinoinnissa.

Lähde: WFA

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

two × five =