Uusi kohdentamisperuste digimainonnalle – tunteet ja mielipiteet

News Corp -mediatalon lehdet ovat alkaneet kohdentaa verkon mainontaa lukijoidensa tunteiden ja mielipiteiden perusteella

Esimerkiksi The Sunday Times, The Times ja The Sun kohdistavat mainontaa perustuen sisällön lukijoissa aiheuttamiin reaktioihin.

Tutkimuksessa on selvinnyt, että esimerkiksi videon loppuun asti katsominen lisääntyy huomattavasti, kun se liittyy emotionaalisesti vahvaan sisältöön.

Mediatalon oma News IQ -järjestelmä yhdistelee aiemmin saatua lukijadataa esimerkiksi uutisiin liittyvillä pikakyselyillä. Mediatalo uskoo saavansa huomattavan kilpailuedun normaaleihin demografisiin ja maantieteellisiin kohdentamiskriteereihin verrattuna.

 

Lähde: adexchanger.com

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.