Elintarvikkeiden markkinoinnin itsesääntely vahvistuu

Johtavat elintarvikeyritykset ovat sopineet tiukemmista itsesääntelyohjeista koskien lapsille kohdistettua mainontaa.

The International Food and Beverage Alliance (IFBA) on sopinut tuoreimmat muutokset vastuullisen markkinoinnin ohjeistukseensa.

Tämän mukaan yksitoista johtavaa globaalia elintarvikeyritystä rajoittaa mainontaa alaikäisille HFSS-tuoteryhmissä (products high in fat, sugar and salt). Lisäksi ne vähentävät alaikäisten nähtäväksi tulevaa mainontaa useimmissa maissa.

Sopimus tulee voimaan 1.1.2022. Allekirjoittajia ovat The Coca-Cola Company, Danone, Ferrero, General Mills, Grupo Bimbo, Kellogg, Mars, Mondelez International, Nestlé, PepsiCo ja Unilever.

Uusi ohjeistus kieltää suklaan, makeisten, perunalastujen, virvoitusjuomien ja jäätelön markkinoinnin alle 13-vuotiaille.

Lue lisää.

Lähde: WFA

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fifteen + fourteen =