Ranskan uusi ilmastolaki rajoittaa markkinointia

Elokuussa voimaan tullut laki kieltää fossiilisten polttoaineiden, lyhyiden kotimaisten lentojen ja uusien autojen mainonnan.

Lisäksi mainoksiin tulevat pakolliset ilmastomerkinnät, ja virheellisten ympäristöväittämien esittäminen kielletään. Ympäristöä rasittavien tuotteiden mainonnan itsesääntelyä lisätään.

Nämä maailman tiukimpiin kuuluvat ilmastoa koskevat mainonnan rajoitukset pohjautuvat Citizens’ Convention on Climaten tekemiin ehdotuksiin. Ranskan markkinoijien järjestö Union des Marques edistää itsesääntelyä oman FAIRe -ohjelmansa kautta.

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

eight + four =