WFA & Ebiquity: mediabudjetit vuonna 2023 – joka kolmas aikoo vähentää panostuksiaan

Mediabudjetit 2023

Tuore globaali selvitys kertoo markkinoijien mediainvestointiaikeista ensi vuodelle.

Juuri ilmestynyt Media Budget Flash Survey selvitti laskusuhdanteen vaikutuksia tulevan vuoden mediabudjetteihin. Selvityksessä globaalien brändien vastaajat edustavat 44 miljardin dollarin mainosinvestointeja.

Keskeiset tulokset:

  • 74 % vastaajista sanoo, että laskusuhdanne vaikuttaa mediainvestointipäätöksiin
  • 29 % aikoo vähentää mediainvestointeja
  • 49 % aikoo vähentää panostuksia muuhun kuin digitaaliseen mediaan
  • 42 % aikoo sen sijaan lisätä digimedian investointeja

Lataa koko Media Budget Flash Survey –raportti täältä.

Lähde: WFA ja Ebiquity

Lisätietoja: j.mourani@wfanet.org

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

2 comments on “WFA & Ebiquity: mediabudjetit vuonna 2023 – joka kolmas aikoo vähentää panostuksiaan”

  1. Markkinointibarometri 2023: ennakkotietoja - MRKTNG

    […] Vertailun vuoksi WFA:n tuoreessa globaalissa tutkimuksessa mediainvestointeja aikoo vahentää 29 % vastaajista, ja 49 % aikoo vähentää panostuksia muuhun kuin digitaaliseen mediaan. Lue lisää […]

    Vastaa
  2. Digitaalinen asiakashankinta ja tuhannen prosentin vuosikasvu

    […] Media Budget Flash Survey selvitti laskusuhdanteen vaikutuksia vuoden 2023 mediabudjetteihin ja vastaajista 74 % kertoi, että yleinen tilanne vaikuttaa mediainvestointipäätöksiin, mutta samalla 42 % aikoo lisätä digimedian investointeja, vastaajat edustivat 44 miljardin markkinointibudjettia globaalisti. On hyvä muistaa, että Suomessa seurataan kansainvälisiä trendejä usein hieman jäljessä. Kotimaisten yritysten markkinointibudjetti on 2 – 4 % yrityksen liikevaihdosta vuoden 2020 markkinointibarometrin mukaan ja se on puolet kansainvälisestä tasosta. Siksi on hyvä kysyä, että onko erottuuko yrityksesi kilpailijoista, saatko mainonnalla haluamasi tuloksen ja onko yrityksen digitaalinen tietotaito ajan tasalla. […]

    Vastaa

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

11 − 9 =