WFA: Opas diversiteetin lisäämiseksi markkinoinnissa

WFA on julkaissut oppaan, jossa kerrotaan case-esimerkkien avulla miten monimuotoisuutta lisätään luovan prosessin aikana.

Diversity & Representation: A Guide to Potential Areas for Bias in the Creative Process valottaa kahtatoista aihealuetta missä ennakkoluuloja vahvistavia stereotypioita helposti syntyy sekä antaa käytännön neuvoja luovan prosessin kehittämiseen.

Mukana omien case-esimerkeillään ja ohjeillaan ovat mm. WFA:n jäsenyritykset AB InBev, Diageo, GSK, IKEA, Mars, Mattel, P&G, Philips and Unilever.

Lataa opas: Diversity & Representation: A Guide to Potential Areas for Bias in the Creative Process

Sara Denby, Head of the Unstereotype Alliance Secretariat, UN Women:

Nobody is immune to unconscious bias. The Creative Development Bias Map serves as a vital reminder to search for the stereotypes we might not readily see and consistently challenge our own implicit biases. If we combine this with the tools that promote progressive depictions of all people, we have a potent framework to create advertising that is truly free from destructive stereotypes – something we urgently need to accelerate.

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

6 − 5 =