3 x case: ketterää kriisintorjuntaa

Kolme toimistoa kertoo ketteristä kampanjoistaan koronakriisin aikana.

Sanoista digitekoihin

LÄHTÖKOHDAT: Poikkeustila vaatii poikkeuksellisia toimia myös markkinoinnissa. Kun liiketoimintaympäristö digitalisoitui pikavauhtia pandemian takia, reagoimme markkinan tarpeisiin ja paketoimme Sherpan suunnittelun ja digitaaliset toteutukset yhdeksi konseptiksi.

IDEA: Sanoista digitekoihin. Konsepti mahdollistaa sen, että mikä tahansa yritys saa helposti työkaluja digitaaliseen mainontaan. Soitto Sherpaan, tavoitteiden briiffaus ja digikampanja on muutamassa päivässä valmis markkinaan vietäväksi.

TOTEUTUS JA TULOKSET: Yhteistyössä asiakkaan kanssa tehtiin Beyond Store -verkkokaupan kampanja, joka pinkaisi 1. päivänä plussalle. Kampanja paikkasi hyvin pandemian pahinta shokkiaikaa seurannutta myynnin hiljentymistä. Yhteydenotosta kampanja tehtiin julkaisuvalmiiksi noin 3 päivässä. Tämän jälkeen Sanoista digitekoihin on tehty useammallekin asiakkaalle ja palaute on ollut hyvää. Yhdessä ja eteenpäin.

www.sanoistadigitekoihin.fi
https://www.beyondstore.fi/brand/10/beyond


Let Daddy Love You!

LÄHTÖKOHDAT: Kun toiminta-ajatus on olla kompaktin kokoinen markkinointiviestinnän design store, miten varmistetaan että asiakkaat saavat markkinointinsa tueksi aina kansainvälisen tason huippuosaamista ja juuri heille sopivinta käsialaa?

IDEA: Daddy on rakentanut in-house ammattilaistiiminsä tueksi globaalin luovien huippuosaajien verkoston, josta löytyy mm. kuvaajia, kuvittajia, animaattoreita ja tulevaisuuden teknologian asiantuntijoita. Näiden lahjakkuuksien taitoja hyödynnämme projekteissamme aina, kun paras lopputulos sitä edellyttää.

TOTEUTUS: Olemme verkostomme avustuksella rakentaneet laadukkaita, uniikkeja ja tuoreella tavalla huomiotaherättäviä konsepteja lukuisille eri toimialoille jo vuodesta 2007 lähtien. Toteutuksiamme on nähty mm. sellaisilla sektoreilla kuin metsäteollisuus, ympäristö, elintarviketeollisuus, terveysteknologia ja IoT.

TULOKSET:

  1. Asiakas saa projektiinsa juuri hänelle soveltuvimman tekijän.
  2. Toteutukset ovat aina tuoreita, kun työtä tehdään kirjaimellisesti rajoja ylittäen.
  3. Asiakkaan ei tarvitse maksaa turhia henkilöstökuluja, kun tekijät palkataan tarpeen mukaan.

Daddy Finland


Kekäle. Kriisiin on reagoitava, muttei hiljenemällä

LÄHTÖKOHDAT: Laatupukeutumisesta tunnetun Kekäleen kevätkampanjan piti juhlistaa lempivaatteita, ja niiden merkitystä paitsi käyttäjälle myös maailmalle. Kunnes korona muutti kaiken.

IDEA: Oli selvää, että kriisissä ihmisten mielessä pyörivät lempivaatteiden sijaan lempi-ihmiset. Kampanjaa ei peruttu, vaan konseptin kärki suunnatiin Fabrikin kanssa uudelleen.

TOTEUTUS: Puhelu Sairaanhoitajaliittoon selkeytti, että kiire työvuoroissa on kova ja sairaaloiden kahvilat ovat kiinni. Mukaan kutsuttiin kriisistä kärsiviä ravintoloita ja jokaisesta verkkokauppatilauksesta toimitettiin taukoeväät hoitohenkilökunnalle.

TULOKSET:

  1. Kampanja innosti ihmisiä, hoitohenkilökunnalle toimitettiin noin 900 taukoeväsannosta.
  2. Ympäri Suomen saadun medianäkyvyyden lisäksi kampanja tavoitti ketjun somekanavissa yli 80000 ihmistä ja sai aikaan lähes 10000 reaktiota.
  3. Kaikille mukana olleille tempaus antoi erinomaisen esimerkin oman työn merkityksellisyydestä.

Fabrik 

 

Lue juttu toukokuun MRKTNG-lehdestä.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *