Solitaire Townsend: mistä innostut juuri nyt?

Meet the superhuman

Muutostoimisto Futerran Solitaire Townsendilla on vaikuttava työura kestävän kehityksen edistäjänä ja kansainvälisten foorumien puhujana.

Kannattaa tutustua hänen tuoreeseen kirjaansa The Happy Hero: How to Change Your Life by Changing the World, lukea Forbesin kolumneja ja kokea jo yli miljoona kertaa katsottu Ted talk.

Kirja

A Town Like Alice

 Neville Shuten kirjoittama tarina lannistumattomasta ihmismielestä ja muutoksen mahdollisuudesta. Köyhyyttä ja epäoikeudenmukaisuutta kohdannut kirjan päähenkilö johtaa paikallisen yhteisön valtavan muutoksen parempaan. Paras mahdollinen analogia kestävälle kehitykselle!

Kampanja

”Meet the Superhumans”

Olisin voinut valita jonkun Futerran palkituista kampanjoista. Kuitenkin pysyvin vaikutus minuun on ollut Lontoon 2012 paralympialaisten kampanjalla, jonka käänteentekevä kuvaus vammaisuudesta mainonnassa vaikuttaa vielä tänäänkin. Lisäksi liikutun ja inspiroidun aina näistä sankareista. Lisää tätä!

Filmi

Kiss the Ground

Kaunis, elokuvallinen ja toiveikas dokumentti maanviljelystä. Woody Harrelsonin kertojan ääni kipinöi samalla kuin kuvissa soljuvat pellot, joilta kaikki ruokamme tulee. Kaikkien tulisi ymmärtää tämä ruoan pitkä matka. Dokumentti esittelee meille sekä maapallon pelottavat haasteet että kekseliäät  ratkaisumahdollisuudet.

Ilmiö

Toimialan ‘brainprint’

 Lisääntyvä avoimuus ja vastuu ihmistoiminnan vaikutuksesta ilmastoon on erittäin tärkeä trendi. Työpaikkojemme, energiankulutuksemme ja lentojemme jalanjälki on hoidettava kuntoon. Oman toimialamme suurempi vaikutus on kuitenkin ‘brainprint’ – se jälki, jonka jätämme kuluttajien ajatteluun viesteillämme. Kaikkien markkinoinnin ja muiden luovien alojen tekijöiden tulisi seurata tätä trendiä. Tutustu näihin: Client Disclosure Reports, the Clean Creatives Pledge ja Advertised Emissions.

Henkilö

Xiye Bastida

Xiye Bastida inspiroi minua kaikkein eniten tällä hetkellä, onneksi olen saanut tehdä töitä hänen kanssaan. Hän edustaa hienosti kaikkia niitä nuoria ja lannistumattomia naisia, jotka kampanjoivat ilmasto-oikeudenmukaisuuden puolesta. Futerran selvityksen mukaan yli 70 % Gen Z-sukupolvesta ei pidä brändejä rehellisinä varsinkaan ilmastonmuutoksen osalta. Xiye on esimerkki rehellisestä sukupolvesta, joka vaatii avoimuutta ja vilpittömyyttä johtajilta – ja viestinnältä.

 

Solitaire Townsend

SOLITAIRE TOWNSEND
Co-Founder & Chief Solutionist
Futerra | wearefuterra.com

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

sixteen − seven =