Googlen ja BCG:n Digital Maturity -testi lanseerataan Suomessa

Mainostajien Liiton jäsenyritykset pääsevät ensimmäisinä maailmassa tekemään Boston Consulting Groupin ja Googlen kehittämän digitaalisen markkinoinnin testin

Boston Consulting Group ja Google ovat yhdessä luoneet organisaation digitaalisen markkinoinnin kypsyyttä ja hyödyntämistä mittaavan Digital Maturity -testin. Testin tarkoitus on antaa yrityksille kattava kuva siitä, miten hyvin nämä ovat onnistuneet hyödyntämään digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia.

Testin taustalla on Boston Consulting Groupin tekemä tutkimus, joka osoitti, että vain 2 % yrityksistä hyödyntää täysimääräisesti digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia kohdentaakseen oikean viestin juuri oikealla hetkellä. Tutkimus osoitti myös, että ne yritykset, jotka hyödyntävät tehokkaasti digimarkkinoinnin tarjoamia mahdollisuuksia ovat yli 30 % kustannustehokkaampia ja kasvattavat samalla tulojaan keskimäärin 20 % enemmän kuin muut.

”Meille on tärkeää, että jäsenemme pääsevät ensimmäisinä maailmassa tekemään testin, jotta saisimme hieman etulyöntiasemaa digitaalisen markkinoinnin saralla”, kertoo Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki. Digital Maturity -testin tehtyään organisaatio saa raportin, jota voi hyödyntää digitaalisen markkinoinnin kehittämisessä.

Testin globaalin lanseerauksen jälkeen organisaatiot saavat lisäksi vertailudataa siitä, miten muut saman alan yritykset hyödyntävät digimarkkinoinnin mahdollisuuksia.

 

+358 40 801 4641

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

20 − 14 =