Mainoksia, joita emme voi ohittaa

Googlen Nöel Paasch esitelmöi Helsingin NextM-tapahtumassa otsikolla ”The Unskippable Future of Advertising”. Hän kertoi tiimistään, joka tutkii 20 000 verkko- ja mobiilimainosta kuukausittain ja tarjoaa tietoa mainostajien käyttöön.

”More of what we choose. Less of what we don’t.” Paaschin mukaan vietämme aikaamme yhä intensiivisemmin valitsemamme parissa informaatiotulvasta huolimatta. Esimerkiksi Netflix voi vangita meidän tuijottamaan lempisarjamme kokonaisen tuotantokauden putkeen.

Paasch antoi muutamia vinkkejä, joihin mobiilimainontaa suunnittelevan kannattaa kiinnittää huomiota:

  • Käytä kirkkaita värejä ja kontrasteja.
  • Keskity tiiviisti tuotekuvaan. Printin kaunis imagomainos ei toimi puhelimen näytöllä.
  • Käytä tekstissä riittävän suurta pistekokoa.
  • Testaa ja kokeile. Tutki kuluttajan käyttäytymistä ja opi siitä.
  • Se mikä toimii mobiilissa, toimii myös TV:ssä.
  • Säännöt muuttuvat jatkuvasti.

 

Teksti: Hanna Velling

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

eleven − four =