WFA ja UN Women: vetoomus rasismin ja epätasa-arvon torjumiseksi

World Federation of Advertisers ja UN Women vetoavat yhdessä markkinoijiin: rasismia on torjuttava ja tasa-arvoa sekä monimuotoisuutta lisättävä.

Vetoomuksessa UN Womenin johtaja ja YK:n alipääsihteeri Phumzile Mlambo-Ngcuka kertoo kuinka tapahtumat George Floydin kuoleman jälkeen ovat avanneet myös brändeille uuden mahdollisuuden vaikuttaa epätasa-arvon ja rasismin kitkemiseksi ja monimuotoisuuden lisäämiseksi.

Hän pyytää yrityksiä julkistamaan omat mittarinsa esimerkiksi työntekijöiden ja johdon monimuotoisuuden osalta sekä kertomaan kampanjoista, joilla vaikutetaan stereoptypioiden vähentämiseen.

”I believe we could be doing more to project the commitment of the marketing and advertising industry to a world that is inclusive. We must see our aspirations embodied in a new wave of advertisements that use your market power to highlight the situation, and that are true to our hopes, individually and collectively.” -Phumzile Mlambo-Ngcuka

Myös WFA:n toimitusjohtaja Stephan Loerke uskoo nyt olevan ainutlaatuinen tilaisuus brändeille osoittaa niiden voima yhteiskunnallisten epäkohtien torjumisessa. Koronapandemian vaikutukset ovat vielä vahvistaneet tarvittavan muutoksen kiireellisyyttä.

Brändeiltä odotetaan nyt konkreettisia ja mitattavia tekoja tasa-arvoisemman ja suvaitsevaisemman maailman puolesta. Aiemmin tänä vuonna WFA:n Diversity & Inclusion taskforce on julkaissut ohjeita markkinoijille monimuotoisuuden lisäämiseksi. Monimuotoisuus liittyy mm. rotuihin, kulttuureihin ja kansallisuuksiin, ikäryhmiin, sukupuoli-identiteetteihin, sukupuolivähemmistöihin ja vammaisryhmiin.

”Confronting intolerance is one of our generation’s great challenges. I encourage brands to stand up and be counted so that as a society we can make true progress.” -Stephan Loerke

Lue koko UN Womenin ja WFA:n vetoomus täällä.

Lähde: WFA

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *