Generatiivinen tekoäly markkinoinnissa – kuka omistaa tulokset, ja voivatko ne loukata kolmansien oikeuksia?
Blogi | "On mahdollista, että valmiista mainoksesta löytyy myös sellaisia osioita, joihin syntyy tekijänoikeus tai lähioikeus."
Blogi | "On mahdollista, että valmiista mainoksesta löytyy myös sellaisia osioita, joihin syntyy tekijänoikeus tai lähioikeus."
EU:n lainsäätäjät torjuvat viherpesua: "Ei enää hiilineutraaleja banaaneja."
Uuden tilausmallin lanseerauksen lisäksi Meta ilmoitti keskeyttävänsä mainonnan alle 18-vuotiaille.
Vielä muutama vuosi sitten EU:ssa herätti pelkoa, että kasvava sääntely markkina-alueella ajaisi pääomasijoittajat pois ja heikentäisi paikallisten yritysten kilpailukykyä. Kuitenkin kävi päinvastoin, sillä EU on nyt sääntelyn edelläkävijä, ja sen toimia seurataan tiiviisti maailmanlaajuisesti.
Blogi | "Sisältöjen suojaaminen tekijänoikeuksilla varmistaa, että vain yrityksesi voi hyödyntää ja jakaa niitä."
Generatiivinen tekoäly, jolla on kyky luoda uutta sisältöä, tuo mukanaan merkittäviä oikeudellisia haasteita. EACA:n tuore raportti "AI and copyright: Unveiling the legal challenges" käsittelee tekoälyn ja tekijänoikeuslakien välistä hankalaa suhdetta.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) kolme uusinta huomautusta koskevat piilomainontaa Instagramissa.
Yhdysvaltain kauppakomissio suosittelee, että yritysten, sosiaalisen median vaikuttajien ja kaikkien verkossa lasten tuotteita mainostavien tulisi varoa sekoittamasta mainontaa viihteen, opetuksen tai muiden sisältöjen kanssa.
Irlannin tietosuojaviranomainen määräsi TikTokille 345 miljoonan euron sakon useiden GDPR-säännösten rikkomisesta.